Rozmiar tekstu:  A  A  A 
PL|EN
Mapa strony Kontakt
Logo Obywatele dla demokracji Logo EEA Grants Logo Stefan Batory Foundation Logo PFDiM
← wróć do wyszukiwarki

Mam HIV!

Zwalczanie dyskryminacji Zakończony
mazowieckie
Pruszków
2015-02-02 - 2016-04-30
151 993,40 PLN
136 493,40 PLN
zdrowie/ochrona zdrowia
Opis projektu
Z raportu Stowarzyszenia Sieć Plus (2011 ) wynika, że dyskryminacja społeczna, zawodowa oraz ze strony służby zdrowia jest nieodłącznym elementem życia osoby żyjącej HIV. Badanie opinii publicznej z 2005 r. pokazuje, że - mimo wzrostu wiedzy naukowej na temat HIV - błędne przekonania podziela nie mniej niż 40% społeczeństwa. Większość kampanii społecznych na temat HIV realizowanych w Polsce w ostatnich 10 latach dotyczy przeciwdziałania zakażeniu, brakuje natomiast działań przeciw dyskryminacji osób zakażonych.
Celem projektu było przeciwdziałanie dyskryminacji osób żyjących z HIV poprzez stworzenie pierwszej w Polsce innowacyjnej kampanii społecznej. .
Zrealizowano pierwszą kampanią antydyskryminacyjną dotyczącą HIV o zasięgu ogólnopolskim. Poprzez zastosowanie innowacyjnych narzędzi marketingu społecznego (zaangażowanie osoby żyjącej z HIV, użycie vlepek, wirali, zdjęć, plakatów, udział celebrytów) kampania została dostrzeżona i nagrodzona w ogólnopolskim konkursie Kampanie Społeczne.
Wyprodukowano 8 wirali podnoszących temat dyskryminacji osób żyjących z HIV w języku polskim i angielskim. Powstała strona internetowa najważniejsze elementy wizualne kampanii. Rozdystrybuowano łącznie 8000 sztuk drukowanych materiałów zawierających przekaz kampanii na terenie całej Polski. Ponad 240 akcji miejskich odbyło się w 142 miejscach użyteczności publicznej. 32 osoby publiczne wzięły udział w akcji solidarności z osobami żyjącymi z HIV. Projekt wsparło 45 wolontariuszy, w tym 24 przeszkolonych w ramach projektu. Zakończeniem kampanii była wystawa zdjęć portretująca między innymi osoby zakażone. Działała poradnia on-line, w której można było uzyskać pomoc psychologów, pedagogów i mentorów.
Według szacunków agencji Leo Burnett Kampania dotarła do 15 milionów odbiorców. Informacje przekazywane podczas akcji bezpośrednich dotarły do min. 2000 osób. W poradni online udzielono wsparcia 72 osobom.
Korzystamy z dotacji na rozwój instytucjonalny