Rozmiar tekstu:  A  A  A 
PL|EN
Mapa strony Kontakt      
Logo Obywatele dla demokracji Logo EEA Grants Logo Stefan Batory Foundation Logo PFDiM
← wróć do wyszukiwarki

Dramowi obywatele

Dzieci i młodzież Zakończony
mazowieckie
Warszawa
Áskorun ehf, Islandia
2014-04-01 - 2016-04-30
385 164,99 PLN
346 431,99 PLN
kultura, działania edukacyjne, aktywizacja społeczności lokalnych
Opis projektu
Młodym ludziom z mniejszych miejscowości w Polsce brakuje motywacji do podejmowania działań. Często są przekonani, że miejsce, w którym mieszkają, jest gorsze niż duże miasto („Wyrównywanie szans edukacyjnych – poradnik praktyczny”, 2011). W związku z tym nie angażują się w życie społeczności lokalnej, nie widzą sensu w podejmowaniu inicjatywy. Dodatkowo towarzyszy im strach przed współpracą z dorosłymi oraz ich oceną podejmowanych działań. Wg raportu „Młodzi 2011” młodzież nie współpracuje z dorosłymi, ponieważ obawia się moralizowania, krytykowania, narzucania pomysłów z ich strony.
Zamierzeniem projektu było zwiększenie wpływu młodzieży ponadgimnazjalnej na swoje otoczenie.
Projekt umożliwił przygotowanie 18 młodych osób z gminy Długosiodło i 15 młodych osób z gminy Sadowne oraz wsparcie 57 dorosłych z w/w gmin w prowadzeniu wspólnych działań na rzecz swoich społeczności lokalnych.
42 młode osoby zrealizowały swoje inicjatywy współpracując z 10 dorosłymi już w trakcie trwania projektu.
W ramach projektu zrealizowano cykl warsztatów i działań rozwojowych dla młodzieży i dorosłych, a w następnej kolejności dla grup międzypokoleniowych z wykorzystaniem takich metod jak drama stosowana oraz tutoring.
Dodatkowo zrealizowane zostało badanie wpływu metody dramy na rozwój postaw obywatelskich, zakończone opublikowanym raportem.
Z projektu skorzystała młodzież w wieku ponadgimnazjalnym z dwóch mazowieckich gmin: Sadowe i Długosiodło.
Stowarzyszenie zaprosiło do współpracy islandzką organizację Askorun ehf, która włączyła do zajęć projektowych dodatkową metodę pracy edukacyjnej – experiential learning.
Korzystamy z dotacji na rozwój instytucjonalny