Dramowa Akademia Antydyskryminacyjna
                Zwalczanie dyskryminacji
                Zakończony
            
                            
                
                
                                        
                mazowieckie
                
                                        
                Warszawa
                
                                    
                                    
                    2014-10-01 - 2016-04-30
                    
                                                    
                    277 603,00 PLN
                    
                    
                
                                    
                    247 600,00 PLN
                    
                    
                                                                    
                    system oświaty                    
                    
                                                    
                    
                
                
                
                    Opis projektu
                
                
                    Z badań (Towarzystwa Edukacji Antydyskryminacyjnej, 2011; Kampanii Przeciw Homofobii, 2012; Stowarzyszenie Nigdy Więcej, 2012) wynika, że w obszarze zwalczania dyskryminacji potrzebne są innowacyjne metody nastawione na empatię i wzajemne zrozumienie. Wyniki międzynarodowych badań naukowych DICE potwierdzają, że drama stosowana jest taką metodą. W Polsce jednak pozostaje wciąż słabo znana. 
Celem projektu było wprowadzanie dramy stosowanej do zajęć na temat edukacji antydyskryminacyjnej w szkołach.
Dzięki projektowi udało się zapoznać 282 nauczycieli z 4 regionów Polski: Lubelszczyzny, Pomorza, Podkarpacia i Wielkopolski z wykorzystywaniem metody dramy do przeciwdziałania dyskryminacji.
Odbyło się szkolenie z metody dramy dla trenerów antydyskryminacyjnych pracujących w obszarze edukacji formalnej i nieformalnej. 69 nauczycieli wzięło udział w 60-godzinnym cyklu szkoleniowym poświęconym pracy metodą dramy stosowanej w zwalczaniu dyskryminacji. 213 nauczycieli wzięło udział w 6 webinariach dotyczących metody dramy, dyskryminacji i mowy nienawiści w szkole. 139 osób uczestniczyło w regionalnych seminariach podsumowujących. Uczestnicy projektu stworzyli 22 przykładowe scenariusze dramowych lekcji antydyskryminacyjnych. Wydano publikację “Drama wzmacnia” (800 egz.). Powstał film opowiadający o projekcie i metodzie dramy.
Przeszkolono 17 trenerów antydyskryminacyjnych i 282 nauczycieli. 139 osób zapoznało się z metodą dramy podczas regionalnych seminariów. 600 osób otrzymało egzemplarz publikacji, a 1041 osób pobrało ją ze strony w formie elektronicznej.
            
            
                            Korzystamy z dotacji na rozwój instytucjonalny
            
                        Celem projektu było wprowadzanie dramy stosowanej do zajęć na temat edukacji antydyskryminacyjnej w szkołach.
Dzięki projektowi udało się zapoznać 282 nauczycieli z 4 regionów Polski: Lubelszczyzny, Pomorza, Podkarpacia i Wielkopolski z wykorzystywaniem metody dramy do przeciwdziałania dyskryminacji.
Odbyło się szkolenie z metody dramy dla trenerów antydyskryminacyjnych pracujących w obszarze edukacji formalnej i nieformalnej. 69 nauczycieli wzięło udział w 60-godzinnym cyklu szkoleniowym poświęconym pracy metodą dramy stosowanej w zwalczaniu dyskryminacji. 213 nauczycieli wzięło udział w 6 webinariach dotyczących metody dramy, dyskryminacji i mowy nienawiści w szkole. 139 osób uczestniczyło w regionalnych seminariach podsumowujących. Uczestnicy projektu stworzyli 22 przykładowe scenariusze dramowych lekcji antydyskryminacyjnych. Wydano publikację “Drama wzmacnia” (800 egz.). Powstał film opowiadający o projekcie i metodzie dramy.
Przeszkolono 17 trenerów antydyskryminacyjnych i 282 nauczycieli. 139 osób zapoznało się z metodą dramy podczas regionalnych seminariów. 600 osób otrzymało egzemplarz publikacji, a 1041 osób pobrało ją ze strony w formie elektronicznej.
 
		 
		 
		 
		