Rozmiar tekstu:  A  A  A 
PL|EN
Mapa strony Kontakt
Logo Obywatele dla demokracji Logo EEA Grants Logo Stefan Batory Foundation Logo PFDiM
← wróć do wyszukiwarki

Razem mamy siłę: stop dyskryminacji!

Dzieci i młodzież Zakończony
mazowieckie
Warszawa
2014-08-15 - 2016-04-14
320 841,42 PLN
287 141,42 PLN
wolontariat, działania edukacyjne
Opis projektu
Według raportu Instytutu Badań Edukacyjnych około 10 procent polskich uczniów i uczennic jest systematycznie dręczonych, powszechna wśród nich jest przemoc werbalna. Tylko zintegrowane działania Ministerstwa Edukacji, kadry zarządzającej, grona pedagogicznego, rodziców i społeczności lokalnych mogą przynieść oczekiwany rezultat, jakim jest bezpieczna i wolna od dyskryminacji szkoła.
Celem projektu było kształtowanie wśród uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych świadomości dotyczącej dyskryminacji, a także mobilizowanie ich do podejmowania działań zwalczających to zjawisko w społecznościach lokalnych i internetowych.
Dzięki projektowi 615 młodych ludzi zostało przygotowanych do prowadzenia działań ograniczających dyskryminację w 131 gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych z całej Polski. 121 aktywistek i aktywistów przygotowano do rozpoznawania przypadków naruszeń praw człowieka oraz prowadzenia działań zwalczających nierówne traktowanie.
W ramach projektu powstały scenariusze warsztatów dotyczących przeciwdziałania dyskryminacji czy mowie nienawiści. Przeprowadzono szkolenia dla aktywistek i aktywistów, nauczycieli i nauczycielek, bolgerów i vlogerów. Młodzież zrealizowała 109 projektów w swoich społecznościach szkolnych.
Z projektu skorzystała młodzież w wieku do 13 do 19 lat z różnych szkół na terenie całej Polski.
W ramach projektu Stowarzyszenie współpracowało z Międzynarodowym Centrum Edukacji Praw Człowieka przy AI Norway. Partner zapewnił ekspertyzę i wsparcie sekcji AI w zakresie prowadzenia edukacji z dziedziny praw człowieka, w szczególności procesu ewaluacji oraz przygotowania scenariuszy warsztatów.
Korzystamy z dotacji na rozwój instytucjonalny