Jak działa moja gmina?
Dzieci i młodzież
Zakończony
mazowieckie
Warszawa
Suure-Jaani Community, Estonia
LCYouth, Cypr
Sveio kommune, Norwegia
Liceum Ogólnokształcące im. Bohaterów Porytowego Wzgórza, Janów Lubelski
III Liceum Ogólnokształcące im. Królowej Jadwigi, Inowrocław
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2, Jaworzno
Zespół Szkół im. Jana Pawła II, Zdzieszowice
Powiatowy Zespół Szkół nr 1 w Krzyżowicach, Krzyżowice
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2, Siedlce
II Liceum Ogólnokształcące im. Władysława Reymonta, Ostrów Wielkopolski
Liceum Ogólnokształcące im. Powstańców Wielkopolskich, Środa Wielkopolska
2014-04-01 - 2015-09-30
374 489,91 PLN
331 068,91 PLN
wolontariat, mowa nienawiści
Opis projektu
Potrzeba realizacji projektu wynikała z diagnozy przeprowadzonej na podstawie ogólnodostępnych danych. Według badań CBOS z 2010 r. prawie połowa respondentów do 34 r.ż. nie brała udziału w wyborach, spośród grup społeczno-zawodowych przy urnach najmniej było uczniów i studentów. Wnioski te potwierdzają zapisy raportu Młodzi 2011: „Jeżeli ktoś, uzyskując czynne prawo wyborcze nie zaczyna z niego korzystać, bardzo trudno przekonać go później do zmiany nawyków”.
Celem projektu „Jak działa moja gmina?” było podniesienie frekwencji w wyborach samorządowych, zwiększenie zainteresowania młodzieży pracami samorządu i zachęcenie do monitorowania jego prac. Ok. 830 młodych ludzi zostało przygotowanych do świadomego udziału w głosowaniu w wyborach samorządowych – poznało mechanizm procesu wyborczego, zasady głosowania. Ok. 700 osób nauczyło się szukać informacji o władzach lokalnych i krytycznie je oceniać, diagnozować lokalne problemy i szukać sposobu ich rozwiązania.
Przeprowadzono 15 symulacji wyborów do władz gminy i 15 gier miejskich, podczas których młodzież diagnozowała lokalne problemy i poznawała instytucje odpowiedzialne za ich rozwiązywanie. Ok. 100 przedstawicieli młodzieży monitorowało wybory samorządowe i działania wybranych władz. Ok. 215 osób zorganizowało 14 wydarzeń związanych z tematyką projektu m.in. debatę oksfordzką, warsztaty z edukacji obywatelskiej.
Głównymi beneficjentami projektu była młodzież uzyskująca w 2014 r. prawa wyborcze zrekrutowana przez polskich partnerów, 15 szkół ponadgimnazjalnych.
Do projektu zostali też zaproszeni partnerzy zagraniczni, w tym instytucja publiczna z Norwegii Sveio kommune, której przedstawiciel przyjechał do Siedlec aby zaprezentować sposób funkcjonowania samorządu terytorialnego w Norwegii. Sveio kommune ugościło także polskich koordynatorów lokalnych na wizycie studyjnej i podzieliło się swoimi metodami edukacji obywatelskiej. Zagranicznymi partnerami były również jednostka samorządu terytorialnego z Estonii oraz organizacja pozarządowa z Cypru. Przedstawiciele tych organizacji przyjechali do Polski, by opisać działalność samorządu w swoich krajach. Organizacja z Cypru zorganizowała wizytę studyjną o cypryjskim systemie edukacji obywatelskiej.
Korzystamy z dotacji na rozwój instytucjonalny
Celem projektu „Jak działa moja gmina?” było podniesienie frekwencji w wyborach samorządowych, zwiększenie zainteresowania młodzieży pracami samorządu i zachęcenie do monitorowania jego prac. Ok. 830 młodych ludzi zostało przygotowanych do świadomego udziału w głosowaniu w wyborach samorządowych – poznało mechanizm procesu wyborczego, zasady głosowania. Ok. 700 osób nauczyło się szukać informacji o władzach lokalnych i krytycznie je oceniać, diagnozować lokalne problemy i szukać sposobu ich rozwiązania.
Przeprowadzono 15 symulacji wyborów do władz gminy i 15 gier miejskich, podczas których młodzież diagnozowała lokalne problemy i poznawała instytucje odpowiedzialne za ich rozwiązywanie. Ok. 100 przedstawicieli młodzieży monitorowało wybory samorządowe i działania wybranych władz. Ok. 215 osób zorganizowało 14 wydarzeń związanych z tematyką projektu m.in. debatę oksfordzką, warsztaty z edukacji obywatelskiej.
Głównymi beneficjentami projektu była młodzież uzyskująca w 2014 r. prawa wyborcze zrekrutowana przez polskich partnerów, 15 szkół ponadgimnazjalnych.
Do projektu zostali też zaproszeni partnerzy zagraniczni, w tym instytucja publiczna z Norwegii Sveio kommune, której przedstawiciel przyjechał do Siedlec aby zaprezentować sposób funkcjonowania samorządu terytorialnego w Norwegii. Sveio kommune ugościło także polskich koordynatorów lokalnych na wizycie studyjnej i podzieliło się swoimi metodami edukacji obywatelskiej. Zagranicznymi partnerami były również jednostka samorządu terytorialnego z Estonii oraz organizacja pozarządowa z Cypru. Przedstawiciele tych organizacji przyjechali do Polski, by opisać działalność samorządu w swoich krajach. Organizacja z Cypru zorganizowała wizytę studyjną o cypryjskim systemie edukacji obywatelskiej.