[email protected] miłości
Zwalczanie dyskryminacji
Zakończony
śląskie
Żywiec
Miasto Żywiec, Żywiec
Áskorun ehf, Islandia
2014-03-01 - 2015-12-31
350 018,50 PLN
314 988,50 PLN
integracja, mowa nienawiści, Romowie, wielokulturowość
Opis projektu
W Polsce obserwuje się narastający problem mowy nienawiści zarówno w przestrzeni publicznej, jak i w internecie. Skuteczne przeciwdziałanie temu zjawisku stanowi ogromne wyzwanie dla organów ścigania, instytucji publicznych i organizacji społeczeństwa obywatelskiego. Czynnikiem sprzyjającym rozprzestrzenianiu się mowy nienawiści jest niska karalność sprawców oraz przyzwolenie społeczne opierające się na braku zdecydowanego sprzeciwu i reakcji.
Projekt zmierzał do zwiększenia wysiłków lokalnych liderów na rzecz przeciwdziałania mowie nienawiści.
Rezultatem projektu buło przeprowadzenie szeroko zakrojonej ogólnopolskiej kampanii przeciwko mowie nienawiści, która obejmowała 29 lokalnych wydarzeń.
W ramach projektu zorganizowano Akademię Animacji Antydyskryminacyjnej (AAA), w której wzięło udział 30 animatorów z różnych, głównie mniejszych miejscowości w całej Polsce. AAA obejmowała szereg warsztatów oraz zakładała praktyczne wykorzystanie zdobytej wiedzy poprzez zorganizowanie 3 wydarzeń antydyskryminacyjnych w Żywcu. Następnie 20 osób uczestniczących w AAA otrzymało wsparcie eksperckie w postaci tutoringu, czego efektem było zorganizowanie 15 wydarzeń lokalnych, ukierunkowanych na przeciwdziałanie mowie nienawiści. W działaniach lokalnych uczestniczyło ponad 2700 osób. Ponadto, zorganizowano we współpracy z lokalnymi organizacjami społeczeństwa obywatelskiego 11 wydarzeń w przestrzeni publicznej, które polegały na wspólnym malowaniu grafitii z przesłaniem antydyskryminacyjnym. Do działań udało się włączyć osoby z grup narażonych na mowę nienawiści/dyskryminację (osoby LGBT, Głuche, starsze, Romów, migrantów, osoby z niepełnosprawnością intelektualną). Z wszystkich wydarzeń kampanii oraz z całości działań powstały prezentacje multimedialne promowane w internecie. Działania projektowe były także upowszechniane w gazetce „Barwy Żywca”, wydawanej przez Fundację Klamra (w okresie realizacji projektu opublikowano cztery numery).
Beneficjentami projektu było 30 lokalnych liderów i liderek oraz 2895 osób, które uczestniczyły w 29 lokalnych wydarzeniach antydyskryminacyjnych.
Rolą organizacji partnerskiej z Islandii było podzielenie się wiedzą na temat niestandardowych metod prowadzenia warsztatów, która została wykorzystana w ramach AAA. Przedstawiciel organizacji partnerskiej świadczył również wsparcie eksperckie w postaci tutoringu. Miasto Żywiec współpracowało natomiast przy organizacji AAA i wydarzeń lokalnych w Żywcu, nadając im odpowiednią rangę.
Korzystamy z dotacji na rozwój instytucjonalny
Projekt zmierzał do zwiększenia wysiłków lokalnych liderów na rzecz przeciwdziałania mowie nienawiści.
Rezultatem projektu buło przeprowadzenie szeroko zakrojonej ogólnopolskiej kampanii przeciwko mowie nienawiści, która obejmowała 29 lokalnych wydarzeń.
W ramach projektu zorganizowano Akademię Animacji Antydyskryminacyjnej (AAA), w której wzięło udział 30 animatorów z różnych, głównie mniejszych miejscowości w całej Polsce. AAA obejmowała szereg warsztatów oraz zakładała praktyczne wykorzystanie zdobytej wiedzy poprzez zorganizowanie 3 wydarzeń antydyskryminacyjnych w Żywcu. Następnie 20 osób uczestniczących w AAA otrzymało wsparcie eksperckie w postaci tutoringu, czego efektem było zorganizowanie 15 wydarzeń lokalnych, ukierunkowanych na przeciwdziałanie mowie nienawiści. W działaniach lokalnych uczestniczyło ponad 2700 osób. Ponadto, zorganizowano we współpracy z lokalnymi organizacjami społeczeństwa obywatelskiego 11 wydarzeń w przestrzeni publicznej, które polegały na wspólnym malowaniu grafitii z przesłaniem antydyskryminacyjnym. Do działań udało się włączyć osoby z grup narażonych na mowę nienawiści/dyskryminację (osoby LGBT, Głuche, starsze, Romów, migrantów, osoby z niepełnosprawnością intelektualną). Z wszystkich wydarzeń kampanii oraz z całości działań powstały prezentacje multimedialne promowane w internecie. Działania projektowe były także upowszechniane w gazetce „Barwy Żywca”, wydawanej przez Fundację Klamra (w okresie realizacji projektu opublikowano cztery numery).
Beneficjentami projektu było 30 lokalnych liderów i liderek oraz 2895 osób, które uczestniczyły w 29 lokalnych wydarzeniach antydyskryminacyjnych.
Rolą organizacji partnerskiej z Islandii było podzielenie się wiedzą na temat niestandardowych metod prowadzenia warsztatów, która została wykorzystana w ramach AAA. Przedstawiciel organizacji partnerskiej świadczył również wsparcie eksperckie w postaci tutoringu. Miasto Żywiec współpracowało natomiast przy organizacji AAA i wydarzeń lokalnych w Żywcu, nadając im odpowiednią rangę.