Razem bez barier – Warszawa przyjazna wszystkim mieszkańcom
                Przeciwdziałanie wykluczeniu
                Zakończony
            
                            
                
                
                                        
                mazowieckie
                
                                        
                Warszawa
                
                                    
                                    
                    2015-04-01 - 2016-03-31
                    
                                                    
                    111 836,53 PLN
                    
                    
                
                                    
                    99 557,04 PLN
                    
                    
                                                                    
                    niepełnosprawność, planowanie przestrzeni                    
                    
                                                    
                    
                
                
                
                    Opis projektu
                
                
                    Warszawska Mapa Barier (Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji) lokalizuje  ok. 1100 przeszkód architektonicznych. Raport „Życie z niepełnosprawnością w Warszawie 2010” (Stowarzyszenie Rodzin i Opiekunów Osób z Zespołem Downa „Bardziej Kochani”) wskazuje centrum Warszawy jako miejsce z najbardziej uciążliwymi przeszkodami (wysokie krawężniki, przejścia podziemne, niedostosowane dworce kolejowe i autobusowe, niedostępne przystanki, awaryjne podnośniki, brak podjazdów). Diagnozuje również problem braku empatii ze strony kierowców, współpasażerów i uczestników ruchu. 
Projekt miał na celu zapobieganie wykluczeniu z przestrzeni i komunikacji miejskiej osób o ograniczonej mobilności poprzez eliminację przyczyn wykluczenia oraz podniesienie świadomości dotyczącej tego problemu.
Działania projektowe przyczyniły się do likwidacji 49 barier architektonicznych (30 zniwelowanych i 19 zleconych do likwidacji), nagłośnienia problemu niedostępności dla osób z niepełnosprawnościami Ronda Czterdziestolatka, Dworca Centralnego i przystanków na trasie WZ , uwrażliwienia na problemy osób z niepełnosprawnościami 70 kierowców komunikacji miejskiej oraz 25 studentów, 7 urzędników i 3 architektów.
Odbyły się 3 spotkania grupowe i 5 indywidualnych z osobami z niepełnosprawnościami, seniorami i rodzicami dzieci w wózkach (łącznie 36 uczestników), które posłużyły, podobnie jak cotygodniowy dyżur telefoniczny, zebraniu informacji o barierach architektonicznych. Podjęto 77 interwencji dotyczących niedostępnych przystanków, zbyt wysokich krawężników, niesprawnych podnośników, braku podjazdów, niedziałających wind, zbyt wąskich ciągów pieszych itp. Opracowano 6 projektów do budżetu partycypacyjnego służących temu samemu celowi. Przeprowadzono 4 happeningi (łącznie ok. 100 uczestników), grę miejską (41 uczestników), 4 szkolenia dla 70 kierowców komunikacji miejskiej dotyczące rodzajów niepełnosprawności i związanych z nimi potrzeb, 2 szkolenia z projektowania uniwersalnego dla studentów (25), architektów (3) i urzędników miejskich (7).
Uczestnikami działań były osoby z niepełnosprawnościami, seniorzy i opiekunowie małych dzieci - łącznie 36 osób, ok. 250 osób, które poszerzyły wiedzę podczas szkoleń, gry miejskiej i happeningów.
            
            
                            Korzystamy z dotacji na rozwój instytucjonalny
            
                        Projekt miał na celu zapobieganie wykluczeniu z przestrzeni i komunikacji miejskiej osób o ograniczonej mobilności poprzez eliminację przyczyn wykluczenia oraz podniesienie świadomości dotyczącej tego problemu.
Działania projektowe przyczyniły się do likwidacji 49 barier architektonicznych (30 zniwelowanych i 19 zleconych do likwidacji), nagłośnienia problemu niedostępności dla osób z niepełnosprawnościami Ronda Czterdziestolatka, Dworca Centralnego i przystanków na trasie WZ , uwrażliwienia na problemy osób z niepełnosprawnościami 70 kierowców komunikacji miejskiej oraz 25 studentów, 7 urzędników i 3 architektów.
Odbyły się 3 spotkania grupowe i 5 indywidualnych z osobami z niepełnosprawnościami, seniorami i rodzicami dzieci w wózkach (łącznie 36 uczestników), które posłużyły, podobnie jak cotygodniowy dyżur telefoniczny, zebraniu informacji o barierach architektonicznych. Podjęto 77 interwencji dotyczących niedostępnych przystanków, zbyt wysokich krawężników, niesprawnych podnośników, braku podjazdów, niedziałających wind, zbyt wąskich ciągów pieszych itp. Opracowano 6 projektów do budżetu partycypacyjnego służących temu samemu celowi. Przeprowadzono 4 happeningi (łącznie ok. 100 uczestników), grę miejską (41 uczestników), 4 szkolenia dla 70 kierowców komunikacji miejskiej dotyczące rodzajów niepełnosprawności i związanych z nimi potrzeb, 2 szkolenia z projektowania uniwersalnego dla studentów (25), architektów (3) i urzędników miejskich (7).
Uczestnikami działań były osoby z niepełnosprawnościami, seniorzy i opiekunowie małych dzieci - łącznie 36 osób, ok. 250 osób, które poszerzyły wiedzę podczas szkoleń, gry miejskiej i happeningów.
 
		 
		 
		 
		