Rozmiar tekstu:  A  A  A 
PL|EN
Mapa strony Kontakt
Logo Obywatele dla demokracji Logo EEA Grants Logo Stefan Batory Foundation Logo PFDiM
← wróć do wyszukiwarki

Przedszkola i Szkoły Zrównoważonego Rozwoju

Partycypacja publiczna Zakończony
łódzkie
Łódź
2015-02-02 - 2016-04-30
95 892,42 PLN
86 157,48 PLN
ochrona środowiska/zrównoważony rozwój, system oświaty
Opis projektu
Projekt skupił się wokół problemu niskiego poziomu partycypacji w społecznościach łódzkich placówek oświatowych poziomu przedszkoli i szkół podstawowych. Jako społeczność rozumiano dyrekcję, nauczycieli, rodziców, dzieci i inne osoby z otoczenia. Szczególne różnice w oczekiwaniach na temat współdecydowania o życiu placówki zauważono pomiędzy rodzicami, a nauczycielami. Okazało się również, że słaba jest umiejętność komunikacji i współpracy w badanych placówkach.

Zamierzeniem projektu było wsparcie grupy łódzkich placówek w wypracowaniu, przetestowaniu i udoskonaleniu standardów partycypacji w ich społecznościach.
Placówki otrzymały pomoc merytoryczną w postaci szkoleń, w tym dedykowanych warsztatów konsultacyjnych w każdej z nich, oraz wsparcia opiekuna merytorycznego. Dzięki temu społeczności zawiązały Kluby Współpracy w 3D i opracowały plany działań ekologicznych na swoim terenie – plany, które uwzględniały działanie poprzez partycypację. Następnie przeprowadzono te działania, wypromowano w ramach konkursu i poddano ewaluacji, a zespół projektu opracował publikację „Przepisy na partycypację” zbierającą wiedzę potrzebną do budowania partycypacji w społecznościach przedszkolnych i szkolnych. Doświadczenia Klubów zostały włączone do publikacji, która w lekki i przystępny sposób prowadzi przez kolejne etapy włączania rodziców i dzieci w decyzje, konsultacje i współodpowiedzialność za życie placówki. Projekt podsumowaliśmy na konferencji WSPÓŁPRACA W 3D, gdzie placówki sieci Przedszkoli i Szkół Zrównoważonego Rozwoju otrzymały certyfikaty z odznakami.
Beneficjentami projektu było 16 łódzkich placówek oświatowych oraz ich społeczności (rodzice, nauczyciele i dzieci).
Korzystamy z dotacji na rozwój instytucjonalny